reklama

Ako som pre(žil) Grécko IV.

Ahojte krásni moji. Mám chvíľu čas, tak sa Vám znovu trochu ozývam. V prvom rade, Vám chcem oznámiť, že už máme booknuté letenky na 22.7. 15:45 odlet z Atén. Prílet do Viedne cca 17:15, ale to je ešte ďaleko... Ešte osemnásť a pol dňa.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Pán Boh vypočul moje modlitby. Všimol si, že starý nehrá podľa pravidiel, a tak mi nadelil presilovku. Včera nastúpil do práce nový týpek. Povedali, mu že bude driver, ale ja som sa len usmial, lebo mne povedali, že budem upratovať izby, alebo pomoc v kuchyni, takže som asi vedel, čo ho čaká. Chlapík (38), prišiel v topánkach, polokošeli, čierne nohavice. Proste, že bude robiť šoféra. Za 30 minút bol zadrbaný, ako ja obvykle a už mu asi aj bolo jasné... Dosť ma prekvapilo, že ho to neodradilo, a že sa do všetkého vrhal po hlave a všetko chcel robiť. Akoby som sa videl prvý deň. Petro (tak sa vola) je z Rumunska a vie hovoriť trochu po Grécky, takže starý pán preferuje pri zadeľovaní komplikovanejšej roboty práve jeho. Opravovať veci chodíme teraz spolu, aby sa odomňa niečo naučil. No neviem. Povedal som si, že keď už nič, aspoň jeden deň nebudem na starého sám. A na ďalší deň Petro opäť nastúpil do roboty, takže sa nezobral a neutiekol preč, ako som ja predpokladal. Nevýhodou jeho pobytu tu, je to, že mi zobral to jediné potešenie, ktoré som tu mal. A to bolo vozenie turistov do prístavu a do mesta. Dalo sa tým krásne zašívať a bol to pre mňa obrovský relax, a on to teraz robí za mňa. Škoda...

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Starý sa trochu ukľudnil a už nehuláka tak moc ako zvyčajne. Asi je to len chvíľkové. Možno sa nechce ani jemu namáhať sa, keď je tu 35°C v tieni. Dokonca mi prvýkrát dal pochvalu „bravo". A aj nadomnou zažartoval, keď mi 2x vysvetlil, ako mam dať jednu objímku na hadicu, tak sa ma ešte potom radšej 3x opýtal či to chápem, lebo: „ty si nebezpečný chlapče, ty môžeš urobiť ČOKOĽVEK, ako malé decko". Tak som mu povedal, že „díky" a zasmiali sme sa na tom. Samozrejme, ma hneď na to sucho poslal naspať do prace.

Stanka si asi tiež začína zvykať, alebo skôr asi na ňu pôsobia tony sladkostí a presvedčenie, že ideme domov, lebo už toľko neplače. Len keď dôjde nejaký pekný mail od Vás, tak jej idú slzičky do očí, ale to je v poriadku.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Konečne máme aj teplú vodu. Asi už zo zvyku sa, ale sprchujem len vo vlažnej, lebo tu v tom teple ani nemám na horúcu chuť. Jediné čo tu stoji za reč, je jedlo. Je tu super kuchár. Mr. Costas a jeho pomocníčka Fanny. S nimi vychádzame veľmi dobre a pekne sa o nás starajú. Vždy keď prídem po jedlo, tak mi starý oskúša svaly na rukách, pokýve hlavou, že ešte potrebujem veľa jesť a poriadne mi naberie. Niekoľko rokov robil v päť hviezdičkovom hoteli a tak to aj vyzerá. Ako si mi doma dávame vyprážaný syr, tak tak nám on robí lasagne, plnené paradajky ryžovou zmesou s brusnicami, či vynikajúce ryby so zeleninou. Už sme niekoľko krát mali aj steak, či obyčajné kura, alebo koláč so žltého melóna, ktorý chutil ako krémeš.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Tak to je asi všetko, čo tu máme zatiaľ nové. Inak všetko po starom a podľa starého...

Na zaver prikladám drobné gramatické okienko, ktorým ma môj zamestnávateľ obdaril:

Vasili: From my house, bring two plastic chairs. One old, one good. Go to storage room.

Stano: wtf? From your house, or from storage room?

Vasili:jas dvni avn@lk afvnl anvl&k mm)(//_nlasdm !:!:. malaka (nejaké nadávky po grécky, a to posledné je jedno veľmi škaredé slovo)

... ponaučenie: Starý touto svojou oxfordskou angličtinou myslel:

Prines mi zo skladu tie dve stoličky (jednu dobrú, a jednu zlú), ktoré si tam včera doniesol z môjho domu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ako som si to len ja debil nemohol uvedomiť. Taká jednoduchá vec. Musím sa ešte veľa učiť- telepatiu, aby som vedel rozoznať aký čas ten senil používa, alebo chce použiť. A takéto problémy s ním tu riešim nonstop.

Oki, tak Vám želám príjemné prežitie dňa, dbajte na vzájomnú komunikáciu a prosím ozvite sa, napíšte mi, že ako sa máte. Je mi tu dosť smutno, tak mi dajte o sebe vedieť. Veľmi ma to poteší, stačí par viet.

Stanislav Árvai

Stanislav Árvai

Bloger 
  • Počet článkov:  6
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som Stano. Vtipálek, diplomat, partyboy, provokatér, rečník, študent, pracant, priateľ, partner, syn a hlavne som to proste JA ;-) Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu